Firmalar İçin Markalaşmaya Yönelik Öneriler




Firmalar için ilk safhada marka mevcut bilgiler ışığında analiz edilir; geçmişte yapılmış olan müşteri araştırması, marka satış bilgileri ve modelleri, pazar ve bilinen rakip stratejileridir. İkinci safha için ise firmalar için markalaşma önerileri içinde bilgi ile beraber, çeşitli kaynakların ve gerçek müşteri araştırmalarının da içerikte olduğu yöntemlerle eldesi önerilebilir. Amaç, bilgi boşluklarını da doldurup markalaşma seçeneklerini de araştırmaktır. Üçüncü safha için ayrıca hedefin marka kimliği, marka ile müşteri ilişkisi ve son olarak marka konumu belirlenmelidir.

Markalaşmanın Faydaları

Markalaşmanın öncelikli faydası, ürünlerin rakiplerin ürünlerinden farklılaşmasını sağlar. Üretici kendisini fiyata dayalı bir rekabetten korumayı seçer. Aracıların ise ürünü farklı bir fiyattan satması güçleşir. İşletmelerin belli dağıtım kanallarındaki gücü artar. Müşteriyle daha güçlü iletişim kurulur. İşletmenin aynı marka adı altında çıkardığı diğer ürünleri pazara kabul ettirmesi kolaydır. Marka tescillenir. Markalaşmanın faydaları ile beraber de üründe değişiklik olsa bile marka uzun süre pazardaki varlığını korur.
 



Ayrıca ülke için de güçlü markalar oldukça katkı sağlar. Ülkenin uluslararası pazarlara da girmesini kolaylaştırır ve ekonomik avantaj eldesi de sağlar. Uluslararası güce sahip olan bir marka, kendi ülke insanının özgüvenini de yükseltir. Güçlü markalar, ülkede istihdamı ve milli geliri arttırır. Güçlü ve büyük ayrıca da markalaşmış markaları satan aracıların da ticari maliyetleri daha düşükken kar marjları daha yüksek olur. Büyük markaları satıyor olan aracılar yüksek satış hacmine ulaşabilirler. Bunlar yine startup firmaları için markalaşma önerileri içinde de bulunur.

Firmalar İçin Markalaşmaya Öneriler

 

Müşteri analizi:

Bir analiz yapılır ve bunun amacı; hangi fonksiyonel ve duygusal faydaların, müşterileri markayı daha çok satın almaya motive edeceğini bilmektir Müşterileri tanımak önemlidir. 

Trendler:
 
Müşteri analizine başlamanın bir yolu da, pazarın belli dinamiklerini incelemektir. Değişen dünya ile beraber, klasiğin dışına yönelim gibi trendler, mevcut ürünlerin satış rakamlarına ciddi ölçüde de ters etki yapabilir.
 



Motivasyon:

Nitel analiz, müşteri için bariz olmayan ancak markanın seçimi ve kullanım deneyimini de çok etkileyen alanları araştırmaktır. Onlarca faydanın elenip bir kaç büyük motivasyonun kalmasıyla, analiz edilen ürünün sınıfı içerisindeki markalara karşı tavrı da şekillendirmektir.

Baskı:

Baskı süreci de markalar için oldukça önemlidir. Markalaşma ve baskı bu sektörde bir ikilidir denebilir. Firmalar logolarını veya ürünlerini iyi bir baskı ile piyasaya sürmek isterler.

 

Dijital Markalaşma

Teknolojinin günümüzde oldukça gelişmesiyle berber insanların yaşamını etkileyen her şeyin de bununla beraber dijital olduğunu söyleyebiliriz. Hız içinde gelişen bu dijital dönüşümün içerisinde değişimi kaçınılmaz faktörlerden biri de markalar olur.
 



Markaların sürekli gelişen bir çağa ayak uydurmaları ve kendi müşterilerini memnun etmeleri son derece mühimdir. Belirli bir hayran yahut kullanıcı kitlesi olan bir marka olmak, belli başlı çok kriteri de içerisinde barındırır. Markalaşma ve dijital dünya; internet ortamında kurumsal kimliğini de ortaya koymak isteyen herkes için son derece önem kazanan kavramlardan biri haline gelmiş olur.

 

 



Bu Blog Yazılarımızda İlginizi Çekebilir

Cepli Dosya Ölçüleri Ve Tasarımları Hakkında Genel Bilgiler

Cepli dosyalar kuruluşunuz için materyalleri barındırmanın ve saklamanın en kullanışlı yoludur. Markanızı ve p...

Acil Basılan Matbaa Ürünleri Nelerdir

  Ülkemizde matbaa çalışmaları kesintisiz şekilde yapılmaktadır. Birçok matbaa ür...

Emlakçılar İçin Matbaa Baskı Ürünleri Brosur.com.tr' de

Emlakçılar için matbaa baskı ürünleri mesleğin en etkin araçlarıdır. El ilanı, afiş,...

Bardak Altlığı Deyip Geçmeyin

Soğuk veya sıcak içecek dolu fincanınızı/bardağınızı sehpaya veya masaya koyup, kaldırdığınızda gördü...

Üye Ol


Lütfen zorunlu alanları doldurunuz.

Üye Giriş
Üye Girişi

Şifre Yenileme Talebi

Whatsapp Destek Hattı
Whatsapp