Ünlü Markaların Logo Hikayeleri




Dünyaca ünlü markaların isimleri anıldığında herkesin zihninde bir logo canlanır. Çünkü logo, markanın bir göstergesi ve imajının ilk adımıdır. Bu nedenle markalar logolarını hazırlarken akılda kalıcı olmasına, dikkat çekmesine ve markanın amacı ile bütünlük taşımasına dikkat eder. Logo tasarımı bu yüzden oldukça zahmetli bir iştir. Bir marka için kabul edilen logonun her an değişmesi mümkün olmadığı için doğru logo işe başlamadan seçilmelidir.

Dünyaca Ünlü Arama Motoru Logosu

Dünyaca ünlü markaların logolarının geçmişi ve hikayesi çoğu kişi tarafından merak edilmektedir. Çünkü bu logolardan bazılarını hemen her gün görmekteyiz.
İlk olarak internet arama motoru olan ve dünya üzerinde çok kullanılan Google logo hikayesine bakalım. Bir arama motoru olan Google'ın logosu kurucularından birine aittir. Zamanla birçok kez güncellense de ilk logo Sergey Brin tarafından tasarlanmıştır. Brin, logoyu tasarlarken Yahoo arama motorunun logosuna benzemesini istemiş. Ancak daha renkli ve dikkat çekici olmasını istediği için düz bir yazı stili ile sadeliği yakalarken her bir karaktere farklı renkler vererek dikkat çekici hale getirmiştir. Google'ın logo tasarımında aslında özel bir çaba ve bir logo tasarımcısı kullanılmamıştır.

O Bir Yaşam Biçimi ve Elma Logosu

Bir diğer herkes tarafından bilinen ve dünyaca ünlü olan marka Apple logosu, yine güncellenen logolar arasındadır. İlk logo Newton'un başına elma düştüğü an olarak tasarlanmıştır. Ancak zamanla ısırılmış elma haline gelmiştir. Bu hale gelmesini logonun tasarımcısı, kiraz ile karıştırılmaması için tercih ettiği şeklinde açıklamaktadır.

Dijital Platform ve Logosu

Amazon dünyaca ünlü bir alışveriş sitesi yani ticari bir platformdur. Ancak bu markanın neden böyle bir logo seçtiği merak konusudur. Amazon'un logosunda iki farklı mesaj verilmektedir. İlk mesaj A ve Z harfleri arasında bir ok işareti bulunmasıyla ilgili olup, site içerisinde müşterilerin A'dan Z'ye her şeyi bulabileceği anlatılmıştır. Diğer verilmek istenen mesaj ise bu ok işaretinin gülen suratı andırmasıdır. Burada da müşteri memnuniyeti vurgulanmıştır.

İçecek Devleri ve Logoları

Dünyanın en çok bilinen ve tanınan markalarından biri olan Pepsi logosu da farklı mesajlar içermektedir. Bu logoda aslında bilinçaltına yönelik mesajlarda bulunmaktadır. Tamamen reklamcılık üzerine tasarlanmış ve pazarlama alanına uzman bir şekilde hitap eden logolardandır.



Pepsi'nin logosunun dünyayı temsil ettiği bilinmektedir. Bu yüzden daire şeklinde bir logo tercih edilmiştir. Orta kısmından geçen beyaz şerit ise dünyanın kendi eksenidir. Ayrıca Pepsi'nin logosunda dünyanın Güneş etrafında döndüğü de anlatılmıştır. 
Pepsi'nin logosunda verilen bir diğer mesajda renkleri ile alakalıdır. Logoda mavi, kırmızı ve beyaz renkleri kullanılmıştır. Bu renkler ile Amerika Birleşik Devletleri'nde ortaya çıktığı anlatılmaktadır. Pazarlama konusunda oldukça etkili olan bu logo zamanla bu hali almıştır. Logonun gelişim sürecinde dairenin orta kısmında adının yazdığını görebiliriz.
Bir cafe ve kahve markası olan Starbucks logosunun nerden geldiği nasıl geliştiği merak edilen sorular arasındadır. Son zamanlarda popülerliğini koruyan Starbucks'ın logosu Siren logosu olarak da bilinir. Bir kadın figürü gördüğümüz logonun ana karakteri Yunan Mitolojisinden tercih edilmiştir. Yunan Mitolojisinde yer alan ve denizcileri müzikleri ile etkilediği bilinen aynı zamanda iki kuyruklu olarak bilinen tehlikeli kadın anlamına gelen Siren, Starbucks'un logosunu oluşturmaktadır.

Dünya Devi Arabalar ve Logoları 

Dünya devi markalardan biri olan Mercedes logosu kurucusuna aittir. Markanın kurucusu olan Karl Benz, bir motor fabrikasında çalıştığı yıllarda evinin tepe kısmına bir yıldız yerleştirerek bu yıldızın kendisine başarı getireceğine inanmıştır. Daha sonra kendi kurduğu şirkete bu yıldızı logo olarak vermiştir.

Alfa Romeo logosu iki kısımdan oluşmaktadır. Sol kısımda kırmızı haçlı bayrağı yer alır. Sağ kısımda ise İtalya'nın köklü ailelerinden birinin sembolü olan çocuk yiyen yılan kullanılmıştır. Alt kısmında ise kurulduğu yer olan Milano yazmaktadır.

Spor Yaşama Yön Verenler ve Logoları 

Spor giyim alanında başlıca üretimi sağlayan markalardan biri olan Adidas logosunda üçgen oluşturan 3 şerit bulunur. Bu şeritler, sporcuların aşması gereken zorlukları ve aşmaları gereken dağı anlatmaktadır.

Yine önemli markalardan olan Nike logosu bir üniversite öğrencisi tarafından hareket teması üzerine tasarlanmıştır. Soldan sağa adım adım zafere koşan sporcuyu temsil eder.
Puma logosunda ise büyük ve yırtıcı bir kedi bulunur. Hız ve güç anlamlarını sporcuya hissettirmek için tasarlanmıştır.
 

Yeni bir logo mu tasarlatmak istiyorsunuz?
 

En uygun Logo Tasarım ürünü



Bu Blog Yazılarımızda İlginizi Çekebilir

Online Ödeme Yöntemleri ve Matbaa Sektörü

Dijitalin çok önem kazandığı bu dönemde e-ticaret sisteminde de gelişmeler yaşandı. Paydaşlar ara...

Promosyon Ürünlerin Kurumsal Şirketlere Avantajları

Promosyon, firmaların tanıtımlarını yapmasında önemli  bir aracıdır. Promosyonun çok farklı yapılış ...

Postmodernizmin Sanatta Etkileri

Postmodernizm nedir diye sorulacak olursa kelime anlamı bakımından modernizm sonrası olarak da ifade edebileceğimiz...

Katalog Baskısı İle Ürün Tanıtma

Birçok sektörde firmalar ürünlerini ve hizmetlerini müşterilere tanıtmak isterler. Bunun i...

Üye Ol


Lütfen zorunlu alanları doldurunuz.

Üye Giriş
Üye Girişi

Şifre Yenileme Talebi

Whatsapp Destek Hattı
Whatsapp