Ünlü Markaların Logo Hikayeleri
Dünyaca ünlü markaların isimleri anıldığında herkesin zihninde
bir logo canlanır. Çünkü logo, markanın bir göstergesi ve imajının ilk
adımıdır. Bu nedenle markalar logolarını hazırlarken akılda kalıcı
olmasına, dikkat çekmesine ve markanın amacı ile bütünlük taşımasına
dikkat eder. Logo tasarımı bu yüzden oldukça zahmetli bir iştir. Bir
marka için kabul edilen logonun her an değişmesi mümkün olmadığı için
doğru logo işe başlamadan seçilmelidir.
Dünyaca Ünlü Arama Motoru Logosu
Dünyaca
ünlü markaların logolarının geçmişi ve hikayesi çoğu kişi tarafından
merak edilmektedir. Çünkü bu logolardan bazılarını hemen her gün
görmekteyiz.
İlk olarak internet arama motoru olan ve dünya üzerinde
çok kullanılan Google logo hikayesine bakalım. Bir arama motoru olan
Google'ın logosu kurucularından birine aittir. Zamanla birçok kez
güncellense de ilk logo Sergey Brin tarafından tasarlanmıştır. Brin,
logoyu tasarlarken Yahoo arama motorunun logosuna benzemesini istemiş.
Ancak daha renkli ve dikkat çekici olmasını istediği için düz bir yazı
stili ile sadeliği yakalarken her bir karaktere farklı renkler vererek
dikkat çekici hale getirmiştir. Google'ın logo tasarımında aslında özel
bir çaba ve bir logo tasarımcısı kullanılmamıştır.
O Bir Yaşam Biçimi ve Elma Logosu
Bir
diğer herkes tarafından bilinen ve dünyaca ünlü olan
marka Apple logosu, yine güncellenen logolar arasındadır. İlk logo
Newton'un başına elma düştüğü an olarak tasarlanmıştır. Ancak zamanla
ısırılmış elma haline gelmiştir. Bu hale gelmesini logonun tasarımcısı,
kiraz ile karıştırılmaması için tercih ettiği şeklinde açıklamaktadır.
Dijital Platform ve Logosu
Amazon dünyaca ünlü bir alışveriş sitesi yani ticari bir platformdur. Ancak bu markanın neden böyle bir logo seçtiği merak konusudur. Amazon'un logosunda iki farklı mesaj verilmektedir. İlk mesaj A ve Z harfleri arasında bir ok işareti bulunmasıyla ilgili olup, site içerisinde müşterilerin A'dan Z'ye her şeyi bulabileceği anlatılmıştır. Diğer verilmek istenen mesaj ise bu ok işaretinin gülen suratı andırmasıdır. Burada da müşteri memnuniyeti vurgulanmıştır.
İçecek Devleri ve Logoları
Dünyanın
en çok bilinen ve tanınan markalarından biri olan Pepsi logosu da
farklı mesajlar içermektedir. Bu logoda aslında bilinçaltına yönelik
mesajlarda bulunmaktadır. Tamamen reklamcılık üzerine tasarlanmış ve
pazarlama alanına uzman bir şekilde hitap eden logolardandır.
Pepsi'nin
logosunun dünyayı temsil ettiği bilinmektedir. Bu yüzden daire şeklinde
bir logo tercih edilmiştir. Orta kısmından geçen beyaz şerit ise
dünyanın kendi eksenidir. Ayrıca Pepsi'nin logosunda dünyanın Güneş
etrafında döndüğü de anlatılmıştır.
Pepsi'nin logosunda verilen bir
diğer mesajda renkleri ile alakalıdır. Logoda mavi, kırmızı ve beyaz
renkleri kullanılmıştır. Bu renkler ile Amerika Birleşik Devletleri'nde
ortaya çıktığı anlatılmaktadır. Pazarlama konusunda oldukça etkili olan
bu logo zamanla bu hali almıştır. Logonun gelişim sürecinde dairenin
orta kısmında adının yazdığını görebiliriz.
Bir cafe ve kahve markası
olan Starbucks logosunun nerden geldiği nasıl geliştiği merak edilen
sorular arasındadır. Son zamanlarda popülerliğini koruyan Starbucks'ın
logosu Siren logosu olarak da bilinir. Bir kadın figürü gördüğümüz
logonun ana karakteri Yunan Mitolojisinden tercih edilmiştir. Yunan
Mitolojisinde yer alan ve denizcileri müzikleri ile etkilediği bilinen
aynı zamanda iki kuyruklu olarak bilinen tehlikeli kadın anlamına gelen
Siren, Starbucks'un logosunu oluşturmaktadır.
Dünya Devi Arabalar ve Logoları
Dünya
devi markalardan biri olan Mercedes logosu kurucusuna aittir. Markanın
kurucusu olan Karl Benz, bir motor fabrikasında çalıştığı yıllarda
evinin tepe kısmına bir yıldız yerleştirerek bu yıldızın kendisine
başarı getireceğine inanmıştır. Daha sonra kendi kurduğu şirkete bu
yıldızı logo olarak vermiştir.
Alfa Romeo logosu iki kısımdan
oluşmaktadır. Sol kısımda kırmızı haçlı bayrağı yer alır. Sağ kısımda
ise İtalya'nın köklü ailelerinden birinin sembolü olan çocuk yiyen yılan
kullanılmıştır. Alt kısmında ise kurulduğu yer olan Milano yazmaktadır.
Spor Yaşama Yön Verenler ve Logoları
Spor
giyim alanında başlıca üretimi sağlayan markalardan biri olan Adidas
logosunda üçgen oluşturan 3 şerit bulunur. Bu şeritler, sporcuların
aşması gereken zorlukları ve aşmaları gereken dağı anlatmaktadır.
Yine
önemli markalardan olan Nike logosu bir üniversite öğrencisi tarafından
hareket teması üzerine tasarlanmıştır. Soldan sağa adım adım zafere
koşan sporcuyu temsil eder.
Puma logosunda ise büyük ve yırtıcı bir kedi bulunur. Hız ve güç anlamlarını sporcuya hissettirmek için tasarlanmıştır.
Yeni bir logo mu tasarlatmak istiyorsunuz?